Kulturna dediščina
Javni zavod Sotočje Medvode se vsako leto pridružuje praznovanju Tedna kulturne dediščine (TKD) in Dnevov evropske kulturne dediščine (DEKD) ter organizira različne aktivnosti za ohranjanje kulturne dediščine in za ozaveščanje o pomembnosti dediščine za bodoče rodove.
Ena od najpomembnejših nalog zavoda je tudi skrb za Rojstno hišo Jakoba Aljaža, kjer je z letom 2023 dobil prostor galerijski prostor pod imenom Galerija odprtih vrat, ki se pridružuje mreži "Mobilna zatočišča sodobne umetnosti". Leta 2023 je bila vanj umeščena prva razstava "Pripotovanja", postavljena v sodelovanju z Zavodom CCC, med oktobrom 2024 in septembrom 2025 pa bo na ogled druga razstava, ki nosi naslov "Dober ulov/Good catch".
MREŽA MOBILNA ZATOČIŠČA SODOBNE UMETNOSTI
Galerijski prostor Rojstne hiše Jakoba Aljaža se je mreži prostorov, ki obiskovalcem in naključnim mimoidočim omogočajo, a si razstavo ogledajo ob kateremkoli času, pridružil v letu 2023 z razstavo Pripotovanja. Idejna zasnova koncepta vedno dostopnih razstavnih prostorov izhaja iz leta 2022 od Mojce Sfiligoj in Zvonke T Simčič, na predlog Javnega zavoda Sotočje Medvode pa je bila predstavljena in umeščena tudi v aktualni Strategiji razvoja kulture LUR. Mreža Mobilna zatočišča sodobne umetnosti prestavi umetniška dela iz galerij v prostore, ki prvotno niso bili namenjeni razstavni dejavnosti, iz večjih mestnih središč na podeželje v ruralno okolje ter osrčje kulturne in naravne dediščine.
Galerija odprtih vrat, razstava "Dober ulov/Good catch"
v sklopu mreže Mobilna zatočišča sodobne umetnosti
O RAZSTAVI
Od 4. oktobra 2024 dalje bo v razstavnem prostoru v Rojstni hiši Jakoba Aljaža na ogled razstava Dober ulov umetnice Doroteje Erhatič. Prostorska postavitev izhaja iz naplavin, nabranega lesa na nabrežju Save in Sore.
Voda je najmočnejša ustvarjalna sila, oblikuje kamen, pokrajine in je neskončen potencial življenja. Les, ki ga prinese voda in ga spotoma obdela, se ob zmanjšanju pretoka ujame na obrežju. Take najdbe je umetnica dodatno obdelala z diametralno nasprotno destruktivno silo, z ognjem. D. Erhatič se v svoji umetniški praksi ukvarja z vsakdanjimi objekti, spregledanimi materiali, odpadki, v katerih vidi potencial, da s premišljeno gesto, posredovanjem migrirajo s pozicije ničvrednega do statusa razstavljenega (umetniškega dela). Njeno delo navdihuje efemerno in začasno, izkušnje, ki jih prinaša s seboj, integrira z materiali, ki jih najde v tistem okolju, in išče nov občutek zakoreninjenosti, prilagodljivosti spremembam ter oprijemljivo, fizično in čustveno povezanost, ki je pomemben del njene umetniške produkcije.
O AVTORJU
Doroteja Erhatič (1990, Ptuj), deluje na področju vizualne umetnosti in ohranjanja kulturne dediščine. Študij restavratorstva je zaključila leta 2012 z diplomo na temo Vpliv obdelave kamna na trajnost njegove površine. Leta 2021 je na smeri Kiparstvo in druge sodobne prakse na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje magistrirala s temo Smetim, torej sem in za magistrsko delo prejela nagrado ALUO. Istega leta je bila tudi prva prejemnica zlatega skalpela, nagrade Mirka Šubica Društva restavratorjev Slovenije.
Sodelovala je pri projektu oživitve študentske Forme vive v Rožni dolini. Leta 2019 je odprla samostojno razstavo Naj ti bo čas dolg v Galeriji Alkatraz. V letih 2018 in 2019 je razstavljala na več skupinskih razstavah od Ljubljane prek Zagreba, Sofije, Bukarešte, Skopja do Istanbula.